Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.